Inkluzivní firemní kultura

Otevřená komunikace pomáhá předcházet nedorozuměním. Každý zaměstnanec je jedinečný, má své silné stránky a specifické potřeby. Je důležité respektovat tyto individuality, společně zjistit, co ovlivňuje pracovní výkon, a najít vhodnou formu podpory, která umožní zaměstnanci naplno využít svůj potenciál.

Znaky inkluzivní firemní kultury

  • Otevřená komunikace
    Podpora dialogu mezi zaměstnanci i vedením, naslouchání potřebám a návrhům všech
  • Kultivace pracovního prostředí
    Vytváření prostoru, kde se zaměstnanci cítí vítáni a respektováni s důrazem na přístupnost, flexibilitu a pohodlí na pracovišti
  • Podpora spolupráce a setkávání
    Organizace teambuildingů, oslav úspěchů, nebo neformálních setkání, budování pocitu sounáležitosti mezi kolegy
  • Pravidelná zpětná vazba
    Jasná, konstruktivní a pravidelná komunikace o výkonu a pokroku, posilování důvěry a motivace zaměstnanců
  • Bezpečí a rovné příležitosti pro všechny
    Férové pracovní podmínky bez diskriminace, podpora diverzity a respektování individuálních potřeb
  • Společný cíl
    Jasně definovaný a pochopitelný směr, který motivuje celý tým a pravidelná komunikace o tom, jak jednotlivci přispívají k dosažení tohoto cíle

Mentor

Pro nového zaměstnance může být velkou výhodou mít k dispozici mentora. Mentor je kolega, který pomáhá s adaptací na nové pracovní prostředí, poskytuje podporu a odpovídá na otázky. Slouží jako spolehlivý průvodce, na kterého se zaměstnanec může kdykoliv obrátit.

Zvažte možnost využít příspěvek na zapracování

Přiměřená opatření pro zaměstnance

  • Úprava pracovních podmínek ve smyslu přizpůsobení pracovního prostředí konkrétním potřebám zaměstnance, například výškově nastavitelné stoly, ergonomické židle nebo bezbariérový přístup.
  • Flexibilní pracovní doba včetně individuálně plánovaných přestávek
  • Kratší pracovní úvazek přizpůsobený potřebám zaměstnance
  • Možnost práce z domova pro situace, kdy je práce na dálku efektivnější nebo pohodlnější
  • Speciální pomůcky a služby jako například software, tlumočnické služby nebo jiná asistence
  • Podpora na pracovišti prostřednictvím mentora během zapracování nebo jiná forma osobní pomoci